Odkrywanie Jaworzna

Muzeum Miasta Jaworzna i Jaworzno Miasto wydało album „Jaworzna strona zielona”. Wywarł on na mnie ogromne wrażenie, ponieważ pokazuje miasto i jego ciekawe zakątki, jakich jeszcze nie znalem. Jaworzno nie jest tak piękne – pomyślałem – lecz autor, Przemysław  Marcin  Cieszyński udowodnił swoimi zdjęciami, że się myliłem, że jest co podziwiać.
Pospieszyłem więc na spotkanie do Muzeum, aby z bliska zobaczyć człowieka, który potrafi tak patrzeć na moje miasto. Przemysław Marcin Cieszyński to leśnik z wykształcenia, jednak w wyuczonym zawodzie nie pracuje, chociaż nie wyobraża sobie życia bez lasu. Cały wolny czas spędza wśród pól na obrzeżach lub w głębi borów. Na co dzień są to lasy rosnące wokół Jaworzna, jednak unikalne kompleksy w różnych zakątkach kraju również nie są mu obce. Przemierza je zawsze z nieodłącznym aparatem fotograficznym. Specjalizuje się w makrofotografii. Uwielbia fotografować owady, kwiaty i inne piękne zjawiska przyrody. Jak sam mówi nie wyobraża sobie życia bez fotografowania, toteż każde jego wyjście w teren wieńczy wieloma zdjęciami. Fotografie robione są różnymi aparatami i w rożnych porach roku. W wyborze zdjęć do albumu pomógł autorowi jego ojciec, Bartłomiej Drongh Cieszyński, najbardziej chyba znany jaworznianom kustosz Muzeum, który wiernie wspiera swojego syna w jego dziele dokumentowania uroków Jaworzna.
Album można, a nawet koniecznie trzeba kupić, by odkryć to, co nieodkryte i zachwycić się tym, co fruwa, pełza, przemyka przed naszymi oczyma, niedostrzegane, a piękne.

